perjantai 2. lokakuuta 2015

Kuinka tärkeetä on olla joksus holtiton.

Olen viettänyt hetkiä erään kysymyksen äärellä: Kuinka monta villatakkia ihminen tarvitsee? Pohdinnoissani en ole tullut oikeen mihinkään tulokseen. Välillä olen sitä mieltä, että 15kpl on tarpeeksi ja ahdistun suuresta määrästä. Sitten teen lähtöä ja katson vaatekaappiin todeten ettei mulla ole tarpeeksi paksuja / ohuita / lämpimiä /  yksivärisiä / raidallisia / värikkäitä / kivoja / pitkähihaisia / syksyisiä / kesäisiä / talvisia / housuihin sopivia / kenkiin sopivia tai ruskean nahkatakin kanssa sointuvia villaisia yläosia! Mitä muutakaan voi ihminen tehdä? 
Päätin että en ahdistu. Diilaan asian kanssa sitten, kun mun henkeni riippuu villatakkien määrästä. Lisäksi tähän aikaan vuodesta on hyvä olla erilaisia paitoja.


Tässä uusin tuotos. Nokkelimmat huomaavat, että tällaisen olen tehnyt aiemminkin. Malli on Mrs Garter. Lankana käytin mustaa Holstin villalankaa (kaksinkertaisena) ja Dropsin petroolin väristä Limaa. 


Harmittava takaisku tapahtui kun lanka loppui. Jouduin raahaamaan luuni keskustan Menitaan. Iso virhe. Olen hyvin pahoillani, että häiritsen myyjiä kysymyksillä tai - KÄÄKS- ostamalla jotain! Nyt hillitsen itseni, enkä ala räyhäämään asiasta tämän enempää... Niin, siis sielä kaupassa ei ollut enää samaa väriä ja käytin sisustusohjelmista tuttua fraasia "mitä ei voi peittää, pitää korostaa" 




Lopputulos on tälläkin kertaa oikein passeli. On se hyvä kun osaan tehdä vain onnistuneita neuleita :D

2 kommenttia:

  1. Hieno villatakki, tosi onnistunut ratkaisu tuo "mitä ei voi peittää, pitää korostaa"! Eksyin tänne jostain muusta blogista, ja näyttää siltä, että pitää tutustua tähän blogiin vähän tarkemminkin :) Mä pohdin myös aika ajoin tuota kysymystä, että kuinka monta villatakkia ihminen tarvitsee. Ja vastaus omalla kohdallani on, että ilmeisesti aika monta; aina yhden valmistuttua tuntuu, että vähintään yhdelle seuraavalle on jo tarve ;)

    VastaaPoista
  2. Kiva kun eksyit! Koskaan niitä ei voi olla liikaa

    VastaaPoista