sunnuntai 25. tammikuuta 2015

Riffii

Sain tuliaisia Tallinnasta. Kerän tai kaksi lankaa. Mä niin kovin tykkään tästä Fluormaniasta. Tästä väristä en ollutkaan aiemmin mitään tehnyt.

Mun käyttövillasukkavarasto alkaa olla jo siinä kunnossa, että pitäisi opetella parsimaan. Toki sekin asia on hyvä ihmisen osata, mutta ennen kun kerkeän opettelemaan, tarvitsen ehjiä sukkia.

Koska lanka on villi, mallin täytyy olla simppeli. Valitsin Riff Socksit Knittyn syksyn 2010 julkaisusta.

Näitäkään ei ihan tuosta noin vaan neulottu. En ole varma tykkäänkö tästä kantapäästä. Kuvion puolesta joo, mutta mutta. Hirveen hankala oli arvioida sopivaa pituutta ja jouduinkin purkamaan jalkaterän pituutta muutamaan kertaan.

 Nyt kun nämä on valmiit, jälkiviisaana purkaisin vielä muutaman sentin. En vaan voinut uskoa että melkeen heti varpaiden jälkeen olisi pitänyt ryhtyä kantapään tekoon. No, uskon ensi kerralla.
 Nyt kun nämä on valmiit, tuntuu siltä että tuikkaankin nämä ystävänpäivän kunniaksi edellisen postauksen sukkien kaveriksi samaan kirjeeseen. Miten se voikaan olla niin vaikeaa tehdä itselleen villasukkia?
Kaikista epäonnistumisista huolimatta ihan kelpo sukat tuli...jollekin isojalkaisemmalle.

2 kommenttia:

  1. Tosi hienot sukat! Mä oon ihastunu tuohon lankaan, mutta en voi nyt ostaa kun oon lankalaihiksella. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo! Lanka on mitä mainioin. Tutkailin vyötettä ja siinä oli tyyliin 10vuoden takuu!

      Poista