sunnuntai 16. marraskuuta 2014

Ylämäessä tönin sua eteenpäin

 Mä oon salaa ihan vähän ylpeä itsestäni. Ostin langan jonka käytin oikeastaan heti melkeen kokonaan. Täytyi säästää nöttö tulevaa joulukalenteria varten.

Jatkan teemalla "Mikset voi neuloa tavallisia sukkia?".

Nämä sukat ovat nimeltään On The Bias Socks. Lankana Fluormania ja musta mummo. Näissä on ihmeellistä se, että ne aloitetaan (..täytyy oikein miettiä mistä ne loppuviimeksi alkoivatkaaaaan..) jalkapöydästä tasona.  Joo, jalkapöytä siitä tuli. Kaksi väriä, ainaoikeaa.

Jalkapöydän jälkeen luotiin silmukoita kantapään takaosaa ja säärtä varten. Lopputuloksena erittäin vinkeä, vähän taiteellisen aseen muotoinen kappale joka spiraalimaisesti ommeltiin putkeksi.

 Sitten kantapää ja gussetti, lopuksi jalkapohja ja varpaat. Varpaissa olisi pitänyt käyttää jotain lyhennettyjen kierrosten tekniikkaa, en jaksanut keskittyä joten tein ihan tavallisen varvaspussin.
.


 Lopputuloksena todella villin näköiset sukat. Koska vaiheita oli niin monta nämä tuntuivat valmistuvan todella sukkelaan.

Tunnustus: Olen löytänyt Amazonin. Tunnustan, minulla on sinne nyt omat käyttäjä tunnukset. Olen saattanut ihan vahingossa tilata muutaman sukkakirjan. Jos kirja maksaa posteineen 7-8e niin onhan se nyt pelkästään tyhmää jättää moinen diili, eh?

ps.Parasta nyt: Mahdottoman toiselle puolelle lentäminen.

4 kommenttia: