sunnuntai 2. lokakuuta 2011

Haalari ja kauluri

Heimoi. Tai oikeestaan huomenta. Sunnuntai aamuna klo 7:53 on hyvä aika päivittää blögi. Sulo lähti seittämän aikaan (ennen sitä?) duuniin ja minä reippaana tyttönä nousin samaan aikaan.

Hei täs on nyt tää haalari. Mielestäni tästä tuli tooooosi kiva. En oo pitämässä julkisella paikalla...tai no miksipäs ei. Kesällä tällanen on varmaan ihan hyvä. Malli on siis Suuresta Käsityölehdestä..ei nyt tästä uusimmasta vaan sitä edellisestä..eli 8/11 (?). Ohjeessa oli melko reipas kankaan kulutus. Käskettiin ottamaan 2,7m jonkun sortin puuvilla- tai silkkisekotetta. Mun kankuli on muuten Nanson trikoota (2e/m, tää vihree, tiilenpunanen onki sitte jostain syystä jo 6e/m!). Mulla kokoon 38 kangasta meni suunnilleen 2m, oliskohan menny niinkään paljon. NOOH, saan jonku kivan paitulin loppukankaasta. Poikkeuksena lehden ohjeesta, jätin taskut pois ja laitoin vyötärölle pätkän resoria.
Tein eilen toisenki, se ei oo viä ihan lopullisesti valmis. Erilaisella yläosalla ja paksummasta kankaasta. Kerron siitä myöhemmin....
Oon mä neulonutkin. Sain Inspira kaulurin valmiiksi. Tää oli ihan hauska tehdä. Kahden väristä liukuvärjättyä lankaa ja 2o, 2n. Käytin tähän punaisen ja sinisen sävyisiä keriä Drops Delightia, sinänsä ärsyttää ku kerissä oli hirveen pitkä pätkä melkolailla samaa sävyä. Seuraavan teen kyllä aivan eri sävyistä. Delanosta ehkäpä...ANYWAY, hyvä tuli ja takin alla talvella menee vallan mainiosti. Jeejee.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti