keskiviikko 28. joulukuuta 2011

Ketuttaa!

 Sain joulupukilta aivan älyttömän makeen lahjan! Neulepuikkopussin! Vallankumouksellinen kapistus. Vaikken kettukarkeista niin välitäkään ni tää on kyl iiihan sairaan hiaano. Puikkopussi mahtuu täydellisesti KIPpaus kassiin. Voin sit lähette tyylikkäänä KIPpari retkelle kaikkine tarvikkeineni.
Kaikki puikot mahtu kivasti sisään. Nyt ei tarvi Sulonkaan kattella pyöröpuikkoja keittiönpöydän vaasissa. Lahjan mukana tuli aina-niin-tarpeellinen puikkomittari, jollaista mulla ei ennen oo ollutkaan, pitkä rivi erillaisia silmukkamerkkejä, parit pyöröpuikot, ompeluneuloja sekä tylppä kanavaneula! Tylppä neula tuli sekin todellakin tarpeeseen. Mulla oli nimittäin ainoastaan yksi neula ja sekin kärjestä pikkasen ruosteessa xD Yläkerran taskuihin mahtuu vielä jotain pientä ja tarpeellista. Kyllä mun ny täytyy käydä Lankamaailmasta itelleni ne kurkisakset. Täytyyhän neulojan first-aid-kitissä olla sasset...sellaset tyylikkäät! Eikä mitkää iksun kolmen euron sakset xD
Seuraavana hankintalistala onkin joku style kansio, johon voin laittaa kaikki mun neuleohjeet. Ei tarvis varjella mitää kämästä vanhaa ussan vihkoo...tai katella tota ylitäyttä kansioo. Isoin homma on järjesteleminen... Huah. Noh, mulla alkaa ny työttömyyspäivät ni mullahan ei mitään muuta ookaa ku aikaa.
Työttömyyspäivillä mulla on aikaa myös testivirkata uus kettu oman ohjeen mukaan. Ehkä saan jonku toisenki työttömän testivirkkaajan...? xD
Tosiaan. Valmista tuli. Lankana tummanpunainen vironvilla, jota meni noin 100g. Pikkasen valkoista ja aavistus "mustaa". Lainausmerkeissä siksi koska alotin koivet pimeessä ja päivänvalossa huomasin 'mustan' olevankin tummansinistä. Päätin jatkaa tummansinisellä linjalla, koska sithän se vasta hölmön näkönen olis olluki jos etutassut olis eriväriset. Oon kyl toosi ylpee itestäni. Häntä onnistu kyl tosi hyvin.Taidanpa muuten testivirkata ohjeen niin et teenki suden. Ei oo sit kahta samanlaista foksia.

Muutama jälkijoululahja tarvis viel tehdä. Tai no eihän mun oo pakko, mut haluun. Entisille duunikavereille jotain kivaa. Jotain sellasta mukavaa, ettei mulle tuu ressiä niitä tehdessä. Ajattelinkin käärästä pakettiin aivottoman bussineulehuivin sekä toissapäivänä alotetun teenpä-ihan-muuten-vaan-ja-muutenki-kivan-värinen-lanka-neuleen pakettiin. hihi.
Sain joulupukilta aivan ihanan Vellamon hunajankeltasen (viralliselta nimeltä "vilja") merino vyyhdin, jolle pitäs kattella arvoisensa huivimalli. Jipii.

2 kommenttia:

  1. Tuo puikkopussi on ihan huippuihana!

    Voin tulla ketun koevirkkaajaksi. Yrittäisin tehdä parhaani, mutta voi olla ettei mun virkkaustaidot siltikään riitä siihen? Mulla on oranssia, valkoista ja mustaa seiskaveikkaa. Niillä saa sen varmaan tehtyy? Ja on mulla nallelankaakin samoissa väreissä.

    VastaaPoista
  2. Heij jee! Kirjotan ohjeen puhtaaksi ja tuon ens NBlle taikka lykkään kouraasi ku käydään sunnuntaina hakee lapsonen. Sun ei tarvi osata virkata mitää muuta ku pipo (=lisäykset, kavennukset), laskutaito on plussaa ja tarviit jonkunlaisen kierrosmerkin (hakaneula). hihi! Veikkaanpa et seiskaveikka olis hyvä, toki nallekin käy, siit tulee sit vähä pienempi. Jee!

    VastaaPoista