keskiviikko 21. maaliskuuta 2012

Sairaskertomus

Roar. Nyt ei kulje sitten mitenkään. Viime sunnuntaina meni jumpassa selkä...taas vaihteeks. En voi käsittää, mitä tapahtu. Kuitenkin olin jo ollu siellä jo ainakin puoltoista tuntia ensin kasaamassa rataa ja sitte viel pikkusten ryhmä velyttelyineen ja alkuleikkeineen. Isojen tunnin alussa alkuleikin ja lämmittelyjen jälkeen, nivelten pyörittelyissä, tunsin takareidessä vihlauksen. En kiinnittäny asiaan sen enempää huomiota, ku mitään hätää ei ollut. Jumppailun jälkeen sitte ku ryhdyttiin purkamaan rataa tokasin toiselle koutsille et nyt ottaa häntäluusta (?!). Kun pääsin himaan kävelinkin sitten ihan ässänä. Pakastimesta en saanut edes jäätelöä otettua. Onneks Sulo oli himassa ni sain vaan käpertyä sohvalle sikiöasentton.
No, maanantaina sitte arvauskeskuksen lääkärille. Ärsyttää. Oon ny viimesen vuoden aikana ollu ainakin kolme kertaa saikulla tän selän takia. Mä tiedän jo kaikki ne kokeet ja testit mitä vastaanotolla tehdään. Kävele kantapäillä ja varpailla, "mä vähän tällä pikkusomen kynnellä hipasen tota sun alaselkää".Tiedän jo mitä lääkäri sanoo ku jalkaa nostetaan ("Oho, sä ootki notkee, ei tää testi sit oo sulle niin tarkka ku muille"), sit vedetään ja työnnetään nilkoilla vastaan ja lopuksi katotaan refleksit. Joo on tuntoo jaloissa, joo tunnen mun polvet ja varpaat. Kuitenkin aina ne päätyy siihen tulokseen et mulla on nyt ehkä iskias ja pitää palata takas jos alan kusemaan housuun. Ota tästä näitä lääkkeitä ni kyllä helpottaa. Helpottaahan se, mut kivut aina palaa. Tälläkertaa yritin oikeen painottaa että voisiko tätä nyt mitenkään tutkia yhtään tarkemmin? Vastaanoton mukava naisääni sanoi et nyt olis joku fysioterapeutti uutuus tavattavissa, että jos hän osaisi paneutua asiaan tai antaa jotain jumppaliikkeitä..? En saanut vastausta. Neljän viikon päästä jos viel sattuu ni takas.
Jos mä kerran olen nuori, terve ja normaalipainoinen ihminen, jolla ei pitäs olla mitään selkäkipuja/selkäongelmia niin miks mulla sitten on niitä?! V*ttu. Luulis että sieltä mun historiasta näkee, ettei tää oo ensimmäinen kerta. Ens kerralla kaadan omenamehut housuille ja sanon et kävi vahinko. Pitääkö jumalauta kuolla ennenku otetaan vakavasti?
Kiitos ja anteeksi.

2 kommenttia:

  1. Voi ei! Selkävaivat on niin inhottavia >:( terveysasemalle voi varata itsekin ajan fyssarille ihan ilman lähetettä ohjausta ja neuvontaa vasten. Sanot sille tyypille jonka puhelimen päähän saat, että toivoisit neuvontaa mitä voit itse tehdä jottei sun selkä aina vaan napsahtelisi. Josko se siitä?

    Mä olen päivät himassa, eli jos kaipaat neuleseuraa niin viestitä! Voisin vaikka kipasta teille?

    VastaaPoista
  2. Pitääki soittaa heti huomenna....
    Joo, vois neuloo. Mulla on puikolla vaan tyhmiä juttuja joita on tyhmä neuloo, mutten haluu taas alottaa uutta kivaa ku noi tyhmät pitää saada pois alta :D

    VastaaPoista