perjantai 19. elokuuta 2011

Katselmus

HipHei!
Kesä on ohi ja arki on kolahtanut.
On töitä, pyykkiä, vähentynyttä neulontaa ja huutonettiä. Oon tyhjennelly vaatekaappiani nettiin ja tottakai joka tunti täytyy käydä tsekkaamassa onko joku tehnyt tarjouksia. On tehty..oikeestaan niin paljon et oon melkeenpä saannut kaikki hyväkuntoset merkkireleet pois kaapista pyörimästä. Välillä menee vähän sekasin et mikä mekko oli kenellekin. Toistaiseksi ei oo tullu keneltäkään viestiä et on saanu väärän tuotteen... xD
En oo ehtinyt neulomaan kotona vaikeampia juttujaoikeestaan ollenkaan.Sit ku olis aikaa ni ei jaksa. Huivitkin alkaa ehkä pikkuhiljaa kyllästyttämään (!). Pääasiassa mun neulominen on tapahtunu työmatkoilla. Eiköhän tuo harrastus taas ala innostamaan. Aamuisin ulkona tuoksuu jo syksy ja iltaisin tekee mieli käpertyä sohvannurkkaan viltin alle neulomaan. (Note to self: vie yksi viltti Sulon luo).

Sitten vielä kirjoittamista ja alkavan jumppailukauden suunnittelua. Jumppakausi siis alkaa taas ensi kuussa uuden "pääohjaajan" kanssa. Ei harmita ollenkaan tuo ohjaajan vaihto ;) TOSIN ei Sannassakaan mitään vikaa ole, ei sillä. Uudet tuulet puhaltaakin myös sillä saralla...kolmas ohjaaja ja pidempi aika. Hauskintahan tässä on se et seura oli vuos sitte melko skeptinen tän (seuralle) ihan uuden lajin tuomisesta tuntivalikoimaan. Väittivät kuulemma jossain kokouksessa ettei ihmisiä muka kiinnosta tuoda lapsiaan riehumaan. Eihän meidän tunneilla opetella mitään koreografiaakaan! Kuinka ollakaan, tän syyskauden ennakkoilmoittautuminen on alkanu ja meidän ryhmään ei mahdu enää ketään xD  HA! In your face, KukkaHattuTäditJotkaJumppaatteTamburiininTahtiin! (Kysymys: Miksi meidän ryhmä on sillmätikkuna?)
Kirjoittamiseen oon saanu taas inspiraation. Kuus vuotta sitten tuli kirjotettua aika paljon erillaisia tarinoita. Vanhoista jutuista saa hyviä pohjia uusiin. Kaivelin muuten yks päivä kaappia ja sieltä löytyi joku lukioaikanen äikän essee. En voinu käsittää et MINÄ oon sen joskus kirjottanu..Huhhuh, mitä tekstiä xD Tehtävänä oli ilmeisesti tulkita jotain Matti Nykäsen ennen-ja-jälkeen kuvaa..Oikee analyyttista ja sarkastista tekstiä xD

Kaiken tämän lisäksi vielä leffassa käyntiä, tulevien MustSee leffojen odottelua,välien selvittelyä (lue: totaalisten väärinkäsitysten oikaisuja) ja ihan yleisesti loppuelämän suunnittelua.
Ihan kiva. On taas jotain tekemistä.

 Tein 198yds of heavenin. Alkuperäisen suunnitelman mukaan tän piti valmistua kahdessa päivässä Sulon rakkaalle ystävättärelle. Olin jo hyvässä vauhdissa kunnes tajusin ettei tää tuu mitenkään valmiiks niin lyhyessä ajassa. Noh, kaksi viikkoa myöhemmin tää on valmis. Suureksi harmiksi tää on liian pieni xD Hädintuskin menee mun kaulan ympäri! Oivoi. Tästä tuli hyvä huivi nti. Ekaluokkalaiselle. Omenan vihree on sellanen väri jota neiti varmaan suostuu pitämäänkin.
Itseasiassa tänään duunissa mulle tuli hyvä ajatus. Palikselle oli tullu melko ihkuja kässäpuuvilloja. Yks oli niin meijän matsun näkönen...paketista tulee hiano! Kivaa ja käytännöllistä plus huivi.Jeij!

ps. Parasta nyt: Apinoiden planeetta ja huominen Mimmi-aika ompelemisen ja värjäilyn merkeissä.

2 kommenttia:

  1. Kaunis 198 yds of heaven! Eikö ollutkin mukava neulottava? Mulla on työn alla jo toinen, mutta reilusti suuremman kokoisena. Ensimmäistä tehdessäni minäkin totesin huivin olevan vähän liian pieni ja jo silloin suurensin sitä hieman neulomuksen edetessä.

    VastaaPoista
  2. Tattista kommentista!
    Joo, sehän on ihan super pieni! Oon kans tehnyt yhden aiemmin.
    Tossakin muistaakseni kahden toiston sijaan tein neljä. Se alkuperäisen ohjeen lopetuskin on mun mielestä liian pitkä..jooooten hieman ohjeita muoksin..xD Nii, ja tää on kakkosen puikoilla vitosen (nelosen?) sijaan...et sekin vaikuttaa tohon kokoon. Mut ekaluokkalaiselle varmaankin ihan jees

    VastaaPoista